سامانه پیامکی سورناتاپ

ارسال پیامک در کمپین های تبلیغاتی:

ارسال پیامک در کمپین های تبلیغاتی

ارسال پیامک در کمپین های تبلیغاتی یکی از مهمترین و اساسی ترین مدل های تبلیغاتی است، در این مقاله به این موضوع و شرح و چگونگی آن می پردازیم.

واژه Camp در لاتین به معنای میدان و فضای باز است. در ترجمه‌ی فارسی کمپین را به کارزار، هماهنگی و کار دسته‌جمعی برای رسیدن به یک هدف خاص ترجمه کرده‌اند. به طور کلی وقتی لشکری را برای تمرین نظامی و یا جنگ به فضای باز و وسیعی می‌برند، از اصلاح camping استفاده می‌کردند.

در واقع کمپین شامل مجموعه فعالیت‌های هدفمند و منظمی است که از قبل طراحی و مهندسی شده است و در یک دوره‌ی زمانی معین و با بودجه‌ای مشخص برای دستیابی به هدف‌های کمی و کیفیِ معین، و با دقت اجرا و پیگیری می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که کمپین در اصل حرکتی هدفمند برای پوشش یک نیاز است. کمپین ها معمولاً بر اساس نیازهای مختلفی شکل می‌گیرند، به همین دلیل با نمونه‌های مختلفی در کمپین‌ها از جمله: مذهبی، سیاسی، اجتماعی، تبلیغاتی و… مواجه هستیم.

هر کمپینی از یک نیاز و تلاش برای رسیدن به هدفی که آن نیاز را پوشش دهد، شروع می‌شود. وقتی ثمره‌ی یک نیاز، هدف باشد، حرکتی هدفمند آغاز می‌شود که این حرکت هدفمند را می‌توان کمپین نامید. اصطلاح کمپین از سده ۲۱ کاربرد فراوانی پیدا کرد و برای بسیاری از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و تبلیغاتی،این واژه را به کار بردند. که با کلییت معنا و مفهوم کمپین در اشکال مختلف آن آشنا شدیم، بهتر است نگاهی تخصصی‌تر به کمپین‌های تبلیغاتی بیاندازیم.

کمپین‌های تبلیغاتی معمولاً مجموعه‌ای از برنامه‌های مستقل اما هماهنگ تبلیغاتی، رسانه‌ای، پیشبردی و روابط عمومی در مورد یک کالا، خدمات یا بنگاه‌های اقتصادی، در رسانه‌های مختلف صوتی، تصویری، چاپی و محیطی است که با یک محتوا و مضمون مشترک اما با پیام‌های متنوع و گوناگون، اجرا می‌شوند‌،اما در فرهنگ تخصصی تبلیغات به دو مفهوم در کنار کمپین تبلیغاتی اشاره می گردد:

۱- برنامه کمپین تبلیغاتی  (campaign plan):

طرح اولیه یا پیش‌نویسی که مراحل طراحی و اجرای یک برنامه تمام عیار ارتباطات بازاریابی است که شرح وظایف و اقدامات را در هر مرحله از برنامه توسعه فروش یک محصول مشخص کند.

 

۲- مضمون کمپین های تبلیغاتی (campaign thene):

در مضمون کمپین، مهمترین ایده، فروش است که نقش اصلی را استدلالات ایجاد کمپینِ ارتباطات بازاریابی ایفا می‌کند.

قبل از برگزاری هر نوع کمپینی، مواردی وجود دارد که در صورت رعایت آن‌ها، کمپین شما به بالاترین میزان بازدهی و اثرگذاری خود می‌رسد.

۱- مشورت با افراد مطلع و آگاه:

قبل از برگزاری هر کمپینی به صورت خودسر و هیجانی، شما با افراد با تجربه و توانا در زمینه تبلیغاتی و برگزاری کمپین مشورت کنید. چنین افرادی با سال‌ها تجربه در زمینه ی کارهای تبلیغاتی، تجربه‌های ارزشمندی دارند که به شما در پیشبرد بهتر اهدافتان یاری می رسانند و از بروز اشتباهات بدیهی و اقدامات نابجا جلوگیری می‌کنند.

۲- شناخت دقیق مخاطب جهت ارسال پیامک در کمپین های تبلیغاتی:

اگر از همان ابتدای کار مخاطب محصول و یا خدمات خود را بشناسید و با روحیات و انتظارات آن‌ها تا حدودی آشنا باشید، شناخت و تحلیل نیازهای مخاطبتان به شما کمک می‌کند که کمپین خود را هدفمند و متمرکز برگزار کنید و اجرای عمومی و کلی آن در اشکال مختلف خودداری کنید.

همین مسئله سبب می‌شود تا کمپین خود را باری به هر جهت در اشکال مختلف و رسانه‌های بی‌ربط با مخاطب خودتان برگزار نکنید و دقیقاً جایی حضور داشته باشید که او است.

۳- شناخت دقیق محیط و روز اجرا:

در کنار شناخت درست مخاطب، باید به محیط برگزاری کمپین خود هم آشنا باشید. اگر بخشی از برنامه‌های کمپین شما در محیط‌های عمومی و یا فضای باز برگزار می‌شود و شامل برنامه‌های متنوع تبلیغاتِ محیطی است، بهتر است در مورد آن مکان از قبل تحقیق کنید و ویژگی‌های آن را بشناسید.

به عنوان مثال وضعیت صدا و شلوغی، ساعت تجمع و شلوغی آن مکان، امکانات و شرایط ویژه‌ای که مختص آن مکان است و مسائلی از این قبیل.

همچنین روز برگزاری کمپین شما هم بسیار مهم است

– ابتدای هفته است یا آخر هفته؟

– آن روز مناسبت خاصی وجود دارد یا خیر؟

– چه ساعتی از روز برای موضوع کمپین شما مناسب است؟

پاسخ دقیق به سوالاتی از این قبیل و بررسی جوانب موضوع، سبب برگزاری بهتر و حرفه‌ای کمپین شما می‌شود.

۳- هماهنگی با سایر کمپین ها:

اگر کمپین شما در موضوعات مختلف و  اشکال مختلفی برگزار می‌شود، بهتر است ارکان مختلف آن با یکدیگر هماهنگ باشند. به این صورت که اگر در کمپین شما تبلیغات محیطی، شبکه‌های اجتماعی، کمپین پیامکی و فعالیت در سایت‌های مختلف به صورت همزمان برگزار می‌شوند، قبل از برگزاری، باید همه موارد را با هم هماهنگ کنید.

به عنوان مثال اگر شما یک اجرای محیطی داشته باشید و در آنجا شبکه‌های اجتماعی شما معرفی می‌شود، اما محتوای لازم برای هر یک از آن‌ها فراهم نشده باشد، کمپین شما ضعیف و بی‌تأثیر خواهد بود. رعایت این مسائل اثرگذاری کمپین شما را بالا برده و هزینه ­هایتان را کم می‌کند. اما اکنون بهتر است با نگاهی تخصصی، در مورد کمپین پیامکی صحبت کنیم و نکاتی جهت تاثیرگذاری بهتر پیامک‌های شما در اجرای کمپین‌تان را مطرح کنیم.

کمپین‌های پیامکی در قیاس با سایر اشکال کمپین‌ها بسیار ارزان و مقرون به صرفه هستند و دارای ویژگی‌های کاربردی و اختصاصی می‌باشند که در هیچ کدام از کمپین‌های دیگر وجود ندارد. کمپین پیامکی، برای معرفی یک برند یا محصول جدید بسیار ارزان و زود بازده هستند و برگزار کننده، خیلی سریع به بازخورد و نتیجه مشخص، در مورد محصول یا خدمات خود می‌رسد.

از کمپین پیامکی می‌توان برای:

– اطلاع رسانی سایر کمپین‌ها

– اعلام قیمت محصولات و یا خدمات اعلام برگزاری جشنواره

– اعلام برگزاری زمان قرعه‌کشی

– هدایت مشتری به سایت و شبکه‌های اجتماعی

-اطلاع رسانی شروع یک برنامه تلویزیونی استفاده کرد.

صاحبان هر کسب و کاری، هر یک به فراخور موضوع و نیازهای شغلی خود می‌تواند موارد جدیدی را تعریف و از طریق پیامک در کمترین زمان به تعداد انبوهی از مخاطبان اطلاع دهند.

این میزان از سرعت و اطلاع­ رسانی انبوه در شکل کلان شهری و کشوری، تقریباً در هیچ‌ یک از شکل‌های تبلیغاتی وجود ندارد و کسانی که به درستی بتوانند از آن استفاده کنند، به بازدهی بسیار خوبی در رابطه با موضوع فعالیت خود می‌رسند. اما برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر کمپین پیامکی، رعایت موارد زیر باعث موفقیت هر چه بیشتر کمپینِ شما خواهد شد.

۱- نوشتن یک متن جذاب و فراگیر جهت ارسال پیامک در کمپین های تبلییغاتی :

یک متن کوتاه جذاب و ترغیب کننده برای اثرگذاری بر روی مخاطب بسیار مهم است در متن پیام خود از کلی‌گویی خودداری کنید و موضوع و هدف خود را به صورت روشن و قابل فهم با کمترین کلمات بیان کنید. متن پیام‌تان را بارها و بارها بازنویسی کنید تا به خلاصه‌ترین و کاربردی ترین حالت ممکن برسید.

۲- انتخاب دقیق مخاطبان:

شناخت و انتخاب دقیق مخاطبین هدفتان به شما در جلوگیری از هدر رفتن هزینه هایتان کمک می‌کند و سبب می‌شود که بازدهی موثر و کاربردی داشته باشید به عنوان مثال اگر هدف کمپین شما پزشکان و مهندسان می باشند نیازی نیست به صورت منطقه ای و عمومی تبلیغ کنید چرا که موضوع تبلیغ شما را به درد آن مخاطب می‌خورد و آن مخاطب درد شما می خورد و به همین سبب انتخاب درست یک بانک اطلاعاتی و تخصصی تا حد زیادی کار شما را راحت می‌کند.

برنامه های کمپین

۳- درج مشخصات خود:

در همان پیامک اول سعی کنید خودتان را برای مخاطب معرفی کنید و برای او ناشناس نباشید. این امر می تواند از طریق آدرس فیزیکی و یا آدرس شما در صفحات مجازی و سایتتان صورت بگیرد.

در این صورت مخاطب با مشاهده این مشخصات با اطمینان بیشتری به پیشنهادات شما فکر می‌کند و همچنین این اطلاعات سبب ایجاد تعامل با شما می‌شود و این مسئله برای هر کسب و کاری بسیار ارزشمند است.

۴- زمان ارسال پیامک:

با شناخت مخاطب هدف بررسی زمان کاری و اوقات فراغت زمان ارسال پیام کم برای شما مشخص خواهد شد و بهترین زمان ممکن را با توجه به شناختی که از ایشان پیدا کرده اید برای ارسال پیامک کمپین تبلیغاتی انتخاب خواهید کرد.

به طور کلی به هیچ عنوان ارسال خود را صبح خیلی زود و یا شب و در زمان استراحت فرد و حضور او در کنار خانواده ارسال نکنید.

۵- تست کمپین پیامکی:

قبل از ارسال انبوه و گسترده پیامک، بهتر است متن و پیامک­تان را در یک گروه کوچک مثلاً 1000 یا 2000 نفری تست کنید و بعد از به دست آوردن بازخورد آنها اقدام به ارسال انبوه نمایید در صورتی که بازخورد مخاطبین خوب بود، همین شیوه ­ی ارسال را ادامه دهید، اما اگر بازخورد خوبی نداشت بهتر است در مورد متن، زمان ارسال و سایر موضوعات مربوطه تجدید نظر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *