سامانه پیامکی سورناتاپ

اصول بازاریابی پیامکی  (SMS marketing):

اصول بازاریابی پیامکی

در این مقاله قصد داریم  به اصول بازاریابی پیامکی بپردازیم  و مزایای آن را با هم بررسی کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

تبلیغات پیامکی به طور خلاصه، معرفی یک محصول، برند یا شرکت از طریق پیامک می‌باشد. بازاریابی پیامکی یا ارسال پیامک انبوه، یک شیوه‌ی تبلیغاتی مختص دنیای مدرن و متکی بر تکنولوژی است. این شیوه تبلیغاتی گزینه‌ای عالی برای بسیاری از کسب و کارها به خصوص بازارها و کسب و کارهای نوظهور است. افراد بسیاری هستند که در طول روز وقت تماشای تلویزیون و گوش دادن به رادیو را ندارند و در صورت داشتن وقت هم تمایلی به تماشای آن ندارند اما تقریباً همه افراد دارای گوشی موبایل هستند و در طول روز چند بار آن را چک می‌کنند.

تبلیغات پیامکی به خاطر تاثیرگذاری و نتیجه­ گیری سریع در کوتاه‌ترین زمان ممکن، محبوبیت زیادی در بین مشاغل و کسب وکارها پیدا کرد. قبل از بازاریابی پیامکی یا sms marketing، تبلیغات انبوه به شکل ایمیلی بود که معمولاً شرکت‌های بزرگ تخفیفات و پیشنهادات خود را در قالب یک ایمیل برای مشتریان خود و با ایمیل‌های ناشناس ارسال کردند، اما خیلی زود تبلیغات پیامکی به خاطر محسنات فراوانی که داشت، جای این گونه تبلیغات را گرفت.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد که تقریبا 98% پیامک ها باز و خوانده می‌شوند و 90% آنها فقط در کمتر از ۱۰ دقیقه خوانده می‌شوند در حالی که همین مسئله در مورد ایمیل‌ها حتی به 20% هم نمی‌رسد. در تبلیغات پیامکی شما نیازی ندارید تا مخاطبتان حتماً آنلاین باشد تا تبلیغ شما را مشاهده کنند و در هر شرایطی (در صورت داشتن آنتن) تبلیغ یا اطلاع رسانی شما به دستشان خواهد رسید.

مزایای بازاریابی پیامکی :

– هزینه کم در مقایسه با سایر شیوه‌های تبلیغاتی

– نیاز نداشتن به مواد اولیه و محتوای پیش نیاز

– سرعت بالای اطلاع رسانی

– دسترسی مستقیم به افراد

– معرفی سایت و شبکه‌های اجتماعی

– دریافت بازخورد مخاطب در کمترین زمان

اما با وجود تمامی این مزایا و امکانات بی‌نظیر در تبلیغات پیامکی، اگر این مدل از تبلیغات با برنامه‌ریزی و هدف­گذاری انجام شود، بالاترین میزان بازدهی را به همراه خواهد داشت، در غیر این صورت و با ارسال بی‌هدف شاید به  نتایج خوبی نتوانید دست پیدا کنید.

اولین گام در این راه مشخص کردن مخاطبین هدف و ترسیم استراتژی کاری در معرفی محصول یا خدمات به جامعه هدف مدنظر می‌باشد. بعد از آن ارسال دوره‌ای و مرتب پیامک انبوه، با موضوعات و اشکال مختلف می‌‌باشد. تکرار و ارسال متنوع پیام‌ها، باعث ماندگاری نام محصول یا مجموعه‌ی شما در ذهن مخاطب می‌شود و این تثبیت در فروش محصولات یا خدمات شما تاثیر بسزایی دارد. نکته‌ی مهم بعدی معرفی خودتان به مخاطب است. اینکه شما نباید برای مخاطب ناشناس باشید، چرا که در این صورت اعتماد بین مجموعه‌ی شما و او شکل نمی گیرد.

یکی از راه‌های مناسب برای این کار، معرفی خودتان از طریق ارسال لینک آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی مربوط به خودتان است. داشتن پیشنهادات جذاب در متن‌ پیامک انبوه، همچون ارسال رایگان، تخفیفات بزرگ، دعوت به افتتاحیه، هدیه و مسائلی از آن قبیل عامل مهم دیگری در جلب توجه مخاطب مورد نظر خودتان می‌باشد. همچنین ارسال پیامک‌های تبریک در مناسبت‌های مختلف و روز تولد و ازدواج مشتریانتان، باعث ایجاد احساس مثبت  در آن‌ها شده و اعتبار مجموعه‌ی شما را در بین ایشان افزایش می‌دهد. اجرای برنامه‌ها باعث وفادار ماندن مشتری ها به شما می‌شود و در واقع با ایجاد تعامل با او، مانع کوچ به سمت مجموعه‌های رقیبِ خود می شوید.

در نهایت شما باید در ابتدا خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید که در مورد شغل شما چه چیزی برای او جذاب است و یا محصول و خدمات شما، کدام بخش از نیازها و خلا‌های او را پر می‌کند. همین مسئله باعث ساختاربندی صحیح پیام‌ها، زمانبندی درست ارسال و ارائه پیشنهادات جذاب و متفاوت برای مخاطب هدف شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *