سامانه پیامکی سورناتاپ

آشنایی با اصطلاحات پیامکی

پنل ارسال sms  یا پیامک:

منظور از پنل، نرم افزاری است تحت وب، که هر مجموعه­ای بر حسب اهداف و سلایق مشتریان خود، آن را برنامه نویسی کرده و امکان ارسال sms انبوه را با آن فراهم می­کنند. پنل­های پیامکی می­توانند به یک یا چند خط سامانه پیامک وصل شوند و یا بانک­های اطلاعاتی که معمولأ شامل شماره­های همراه اول و ایرانسل هر شهری می­باشند، ارسال sms انبوه را به ساده­ترین و پرسرعت­ترین شکل ممکن، برقرار سازند. باید توجه داشت که پنل­های مختلف پیامکی ، در حالت کلی کار مشترک را انجام می­دهند و تفاوت آنها فقط در داشتن بانک­های انبوه مناطق و مشاغل در کل کشور و همچنین امکانات و دسترسی­های مختلفی است که در اختیار مشتریان قرار می­دهند.

سرشماره:

منظور از سرشماره چهار یا پنج رقم اول شماره­ی سامانه­­های  ارسال sms است. از معروف­ترین سرشماره­های مورد استفاده در پنل­های پیامکی می­توان به سرشماره

1000،2000،3000،50001،50002،50004،6000 و 021 (مخصوص تهران و کرج) اشاره کرد. عددهای بعدی به نسبت رند و یا غیر رند بودن آنها در ادامه این سرشماره­ها قرار می­گیرد. خطوط ارسال sms معمولأ در کمترین تعداد خود پنج رقمی و در بالاترین حالت خود چهارده رقمی هستند.

شماره اشتراکی:

منظور از شماره اشتراک، شماره­ای است که می­تواند 8 یا 14 رقمی باشد و معمولا تعداد زیادی از مشتریان یک شرکت از آن استفاده کرده و پیامک خود را ارسال می­کنند. شماره­های اشتراک معمولأ از طریق شرکت­ها یا افرادی که پنل رایگان تبلیغ می­کنند به مشتریان اختصاص داده می­شود ممکن است صد­ها نفر با همان شماره پیامک ارسال کنند. این شیوه از ارسال اصلأ توصیه نمی­شود و ممکن است بار حقوقی و تجاری بدی برای شخص داشته باشد؛ چرا که وقتی شما شماره اختصاصی ندارید و با یک شماره اشتراکی پیامک ارسال می­کنید، از ارسال کنندگان دیگراز لحاظ اخلاقی و موضوعی، هیچ اطلاعی ندارید و نمی­دانید آن­ها با چه نوع ادبیاتی چه نوع محصولی  را تبلیغ می­کنند.

به عنوان مثال فرض کنید شما یک شرکت خدمات پرستاری دارید و توضیحات مختلفی در زمینه­ی کاری خود به مناطق مشخصی از شهرستان ارسال می­کنید و در عین حال افراد دیگری یا مشاغل به عنوان مثال کله­پزی یا لوله­­بازکنی هم با همان شماره  SMS  ارسال می­کنند.  ­ اگر شماره­ها اختصاصی بود، مخاطب در صورت نیاز به خدمات شما،با کمی جستجو در گوشی خود، به شماره­ی یا اطلاعات صفحات مجازی شما دسترسی پیدا کرده و با شما تماس می­گرفت، اما اگر در صورتی که مشاغل مختلف که خدمات آن­ها مغایر یا متفاوت با خدمات شما می­باشد با همان شماره پیامک ارسال کنند، تبلیغات شما در میان انبوه تبلیغات بی ربط گم شده و حتی شاید آن سرشماره باعث خسته شدن مخاطب و مسدود کردن آن شود.

شماره اختصاصی:

با توضیحاتی که در مورد شماره اشتراکی داده شد، شماره اختصاصی همانطور که از نام آن پیداست، در نقطه­ی مقابل شماره اشتراکی قرار دارد و در این حالت هر فردی با خرید پنل پیامکی یک شماره­ی اختصاصی هم به نام خود خریداری می­کند و ارسال و دریافت پیامک از طریق این شماره، فقط و فقط در اختیار آن شخص قرار دارد و در اختیار فرد دیگری قرار نمی­گیرد. به عنوان مثال فردی با خرید شماره 50004242 تمامی ارسال­های خود را با این شماره انجام داده و در صورت نیاز می­تواند با معرفی این شماره در صفحات مجازی و سایت خود و یا در تبلیغات ویدیویی یا تلویزیونی از طرف مخاطب دریافت پیامک هم، داشته باشد. توجه داشته باشید، در حالت خط اشتراک چون در بین صدها نفر استفاده می­شود، شما به هیچ عنوان دریافت پیامک ندارید و نمی­توانید از مخاطبین خود درخواست ارسال نظر یا عدد خاصی برای دریافت خدمات و محصول خودتان داشته باشید.

مجموعه سورناتاپ با ارائه بهترین خطوط 50004 و 021، آماده­ی ارائه رندترین و متفاوت­ترین شماره­ها، برای تمامی مشاغل و کسب و کارهای شما عزیزان می­باشد.

ارسال به مناطق یا ارسال کدپستی:

هر فردی موقع خرید سیم کارت خود، یک آدرس و کدپستی از محل سکونت خود، به اپراتور مربوطه ارائه می­دهد. در ارسال به کدپستی، شما مناطق مورد نظر خود را در هر شهری براساس 3یا 4 رقم اول کدپستی آن منطقه انتخاب و تفکیک می­کنید. در این حالت شما به عنوان مثال، به 100000 نفر از افرادی که در هنگام ثبت نام سیم کارت، کدپستی محل سکونت را، در آن منطقه­ی انتخابی شما، ثبت کرده­اند ارسال انبوه انجام می­دهند.

ارسال به تفکیک سن و جنسیت:

در بانک اطلاعات با این عنوان، اگر نگویم به طور کامل دروغ بوده و با اینکه مقطعی تقریبا تمامی شرکت­های ارسال sms آن را خریداری و امتحان کردند، بسیار پر خطر و فاقد هدفمندی و کارایی است. در این نوع از بانک­های اطلاعاتی، ادعا می­شد که شما می­توانید پیامی را بر اساس سن و جنسیت ارسال کنید. اولأ که این تفکیک در کل سطح شهر انجام می­شد و مخاطب به هیچ عنوان قادر به تفکیک شغل یا منطقه­ی افراد نبود، در ثانی در ایران بسیاری از افراد از سیم کارت­هایی استفاده می­کنند که احتمالأ به نام برادر، خواهر، پدر یا مادرشان است و برای همین، این نوع از ارسال هیچ وقت هدفمند و کاربردی نبوده است.

ارسال به شهرهای ایران:

در این شیوه، که در سامانه سورناتاپ به شکل کامل و دقیق، طبق آخرین شماره­های موجود در کشور که لیست شده است؛ شما می­توانید پیام تبلیغاتی خدمات یا محصول خود را به ساکنین در شهری از ایران و در هر استانی، انتخاب و ارسال کنید.

این شماره­ها شامل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بوده و اپراتور رایتل و تالیا هیچ بانک اطلاعات گسترده­ای در سامانه­های پیامکی ندارند.

ارسال به مخاطبین یا دفترچه تلفن:

با در اختیار داشتن پنل ارسال sms، شما می­توانید شماره­ی مشتریان یا مخاطبین خودتان را در هر تعدادی که می­باشند، در قسمت دفتر تلفن وارد کرده و هنگامی که برنامه­ی فروش ویژه­ای دارید یا قصد دارید هر نوع اطلاع رسانی را به آن­ها انجام دهید، به صورت انبوه و یک جا پیامتان را برای آن­ها ارسال کنید.

ارسال به مشاغل:

اگر کار شما یک حرفه­ی تخصصی است و تبلیغ به عموم مردم جوابگوی نیازهای شما نیست، می­توانید با انتخاب مشاغل به صورت تخصصی و تفکیک شده که بیشترین ارتباط را با شغل­ها دارند، با قدرت، هدفمند و کاربردی، محصول یا خدمات خود را به آنان معرفی کنید.

سامانه سورناتاپ بدون اغراق، یکی از قوی­ترین بانک­های اطلاعاتی مشاغل کشور را برای مشتریان خود جمع آوری کرده و تقریبأ هر سال به نسبت متغیر شماره­ها، همیشه به روزرسانی آن­ها را به موقع انجام داده است.

تعداد کاراکتر:

منظور از کاراکتر در پیامک، هر نوع حرف، فاصله، ستاره، علامت سوال و تمامی علائم نگارشی است که هر کدام ار آن­ها در هر پیامک 1 کاراکتر محسوب می­شود. طبق قانون مخابرات  هر پیامک 70 کاراکتر می­باشد و بعد از آن هر sms وارد صفحه دوم خود می­شود و به همین شکل بعد از کاراکتر 132 وارد صفحه سوم و …

دلیوری:

دلیوری در واقع وضعیت پیامک را بعد از ارسال آن نشان می­دهد در صورتی که مخاطب  در لیست سیاه نباشد، پیامک به فراخور جایگاه مخاطب و وضعیت آنتن او بین وضعیت در حال ارسال و دریافت شده قرار می­گیرد.

بلک لیست یا لیست سیاه:

منظور از لیست سیاه، شماره­ هایی هستند که دریافت پیام تبلیغاتی خود را مسدود نموده­اند و به جز بانک ها و ارگان های دولتی که پیام های اطلاع رسانی یا خدماتی ارسال می­کنند ، هیچ نوع پیام تبلیغاتی را دریافت نمی­کنند. البته باید توجه داشت که لیست سیاه مخصوص شماره­های همراه اول بوده و 99% شماره­های ایرانسل آزاد بوده و تمامی پیام­های تبلیغاتی را دریافت می­کنند.

شماره­ های خدماتی:

شماره­های خدماتی، شماره­هایی هستند که مدیران آن مجموعه با پر کردن فرم­های مخصوص مخابراتی و امضای تعهدنامه به همراه ارائه سفته جهت تضمین و لیست شماره­های مشتریان خود، متعهد می­شوند که به جز ارسال sms خدماتی به مخاطبین دفترچه تلفن خود، هیچ گونه پیام تبلیغاتی دیگری ارسال نکنند. شماره های خدماتی معمولأ پیام هایی با مضمون واریز و برداشت و اطلاع­رسانی بانک ها اطلاع رسانی بیمه­ها و یا موسسه­ها و فروشگاه­های بزرگ است.

وب سرویس:

معمولأ مجموعه هایی که خدمات خود را در قالب سایت یا اپلیکیشن ­ها هم ارائه می­دهند، برای ارسال فاکتور خرید یا اطلاع رسانی مجموعه­ی خود نیاز به یک سرویس ارسال پیامکی دارند تا بتوانند با تمامی مخاطبین خود، ارتباط برقرار کنند.

برای همین منظور برنامه نویسان پنل پیامکی، باید کدهای برنامه نویسی خود را به عنوان مثال برای ارسال یا دریافت پیامک در اختیار برنامه نویسان اپلیکیشن یا سایت های مختلف، قرار می­دهند تا آن­ها بتوانند برای توسعه­ی برنامه مربوطه­ی خود، از آن­ها استفاده کنند.

سورناتاپ سعی کرده برنامه­ی وب سرویس خود را برای اهداف مختلف آماده کرد و به همراه دفترچه­ی راهنما در اختیار برنامه­نویسان مختلف قرار دهد، تا هر یک از آن­ها به راحتی بتوانند اهداف مدنظر خود را در کمترین زمان و به سهولت ایجاد نمایند.

ارسال انبوه یا بالک:

منظور از ارسال انبوه  یا بالک: یعنی فردی در یک منطقه خاص به تعداد ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار نفر از مخاطبین آن منطقه sms ارسال می­کند.

شارژ یا اعتبار سامانه:

بعد از خرید پنل پیامکی، هر فرد باید افزایش اعتبار دهد تا بتوانند به تعداد افراد مشخصی ارسال پیامک داشته باشد. به عنوان مثال اگر قیمت هر پیامک ۲۵ تومان باشد و برای اینکه فردی بتواند برای 1000 نفر ارسال پیامک کند، نیاز به 25000 تومان اعتبار مخابراتی دارد. البته باید توجه داشت که قیمت هر پیامک به نسبت شارژ اولیه و بالای هر فردی کاهش پیدا می‌کند. یعنی اگر کسی اعتبار سامانه خود را400000 تومان افزایش دهد، قیمت هر پیامک ۲۴ و از ۱۵۰۰۰۰۰ افزایش دهد قیمت  ۲۳، در شارژ 3000000 قیمت هر پیامک ۲۲ و در شارژ ۵۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان 21تومان می باشد و باز با شارژهایی بیشتر کاهش پیدا می‌کند. طبیعی است که کسانی که ارسال پیامک بالایی دارند؛ بهتر است شارژ اولیه بیشتری داشته باشند تا قیمت هر پیامک برای آنان کمتر محاسبه شود و در نهایت بتوانند تعداد sms بالاتری ارسال کنند.

دریافت پیامک:

در صورتی که شما در هنگام خرید پنل پیامکی، شماره اختصاصی و شخصی برای مجموعه­تان انتخاب و خریداری کرده باشید، سامانه شما قابلیت دریافت پیامک ها را خواهد داشت و مخاطبین‌تان می­توانند در تعداد نامحدود نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به سامانه شما پیامک کنند.

از صندوق دریافت پیامک می­توان استفاده ­های زیادی مثل برگزاری نظرسنجی، راه اندازی مسابقه، رأی گیری و فروش استفاده کرد. به عنوان مثال شما می­توانید محصول یا خدماتی را معرفی کنید و از مخاطب بخواهید در صورت تمایل به خرید یا دریافت خدمات مربوطه، به عنوان مثال عدد ۱ را به سامانه شما ارسال کنند تا همکاران شما در اسرع وقت و زمان مساعد مشتری با او تماس گرفته و توضیحات لازم را به او ارائه دهند.

معمولاً اگر مجموعه­ای قصد دریافت‌پیامک در تعداد انبوه را داشته باشد، باید شماره اختصاصی پنل پیامکی­اش رند باشد تا مخاطب بتواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن شماره را حفظ کرده و به آن  sms ارسال کند. سورناتاپ رندترین خطوط اختصاصی ارسال پیامک را از شماره­های ۱۴ رقمی تا ۶ رقمی در اختیار شما عزیزان قرار می­دهد تا به فراخور نیاز خود، با خیالی آسوده و بدون پرداخت آبونمان سالیانه یک خط رند و اختصاصی را برای همیشه دراختیار داشته باشید.

منشی اتوماتیک:

در صورتی که شما در طول روز زمان کافی برای ارسال انبوه پیامک ندارید و یا احتمال فراموشی این کار زیاد است، می­توانید با تنظیم سیستم منشی سورناتاپ، دستور ارسال پیامک انبوه خود در هر روزی از سال به سیستم ارائه می­دهید، تا در روز و ساعت مشخص به صورت اتوماتیک اقدام به ارسال پیامک ها برای مخاطبین‌تان کند.

آشنایی با اصطلاحات پیامکی

پاسخگوی اتوماتیک:

پاسخگوی اتوماتیک در سامانه سورناتاپ، بدین صورت است که شما با تعریف پاسخ­های مختلف آمده به صورت پیش فرض  برای سیستم، در کمترین زمان و با صرفه جویی در استفاده از شارژ، به سوالات مخاطبین علاقه­مند به موضوع شما، به صورت اتوماتیک پاسخ می­دهید.

فرض کنید شما به جای نوشتن یک sms طولانی و 7-6 صفحه­ای، در یک پیام کوتاه و موجز خیلی سریع موضوع خود را مطرح می­کنید و از مخاطبان درخواست می­کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به عنوان مثال عدد 1 یا 2 را به سامانه شما ارسال کنند. مثلأ برای دریافت لیست قیمت ارسال عدد1.آدرس و تلفن ارسال عدد2. آدرس شبکه­های اجتماعی ارسال عدد 3.دریافت لیست تمامی خدمات ارسال عدد 4 .تماس همکاران مجموعه، با شما ارسال عدد 5 و الی آخر..

در صورتی که شما پاسخ­های هرکدام از این اعداد را به صورت مجزا در سیستم تعریف کرده باشید، سامانه با دریافت هر کدام از این اعداد به صورت اتوماتیک و شبانه روزی، پاسخ مربوطه را برای هر کدام از عدد های ارسالی مخاطب شما، ارسال خواهد کرد.

تبریک اتوماتیک مناسبت­ ها:

در سامانه سورناتاپ در صورتی که شما تاریخ تولد یا ازدواج مخاطبین­تان را ثبت کرده باشید، سامانه این امکان را دارد که در صورت درخواست شما، در روز تولد یا ازدواج ثبت شده در مخاطبین‌تان، به صورت اتوماتیک متن پیش فرض شما را با اسم فرد مورد نظر ترکیب و به صورت شخصی در روز موع­د برای او ارسال کند.

آرشیو پیام:

در سامانه سورناتاپ شما می توانید انواع مختلفی از پیام های خودتان را که شامل قیمت ها، تبریک مناسبت ها، دعوت به جلسه، لیست شبکه های اجتماعی و موضوعاتی از این قبیل را در قالب آرشیو پیام نوشته و برای همیشه ذخیره کنید تا در زمان ارسال متن های پیش فرض­تان آماده بوده و با کمترین ویرایش آماده ارسال برای مخاطبین باشند.

ارسال با شماره تلفن ثابت:

سورناتاپ این کار را برای مشتریان عزیز خود فراهم کرده تا در صورتی که ساکن تهران یا کرج هستند؛ با استفاده از شماره تلفن ثابت خود، به مخاطبین پیام ارسال کنند. باید توجه داشت پیش شماره ۰۰۹۸ و ۰۲۱ یا ۰۲۶ جزو لاینفک شماره ثابت مخاطب خواهد بود و مخاطب پیامک شما را با شماره ای به عنوان مثال ۰۰۹۸۰۲۱۸۸۸۸۸۸۸۸ دریافت خواهد کرد.

  ارسال کدپستی یا منطقه ­ای:

ارسال کدپستی یا منطقه‌ای در سامانه های ارسال sms، یکی از پرکاربرد ترین شیوه های ارسال پیامک می باشد. در این شیوه کاربرد پنل ارسال پیامک، با انتخاب مناطق و خیابان­های منتخب خود، در هر نقطه از شهرهای کشور، محصول یا خدمات مورد نظر خود را به صورت هدفمند، فقط برای ساکنین آن منطقه یا خیابان ارسال می­کند.

ارسال بر اساس کد پستی یا منطقه‌ای یکی از هدفمندترین شکل از تبلیغات است که باعث می‌شود، هر کسب وکاری به راحت­ترین و کمترین هزینه شکل ممکن، مشتریان زیادی را در رابطه با کسب و کار خود پیدا کند.

سامانه ارسال پیامک سورناتاپ، به عنوان یکی از پیشرفته­ترین و به روزترین پنل های ارسال sms در کشور با امکانات فراوان کاربردی و با تفکیک کامل شماره­های مناطق تهران  و تمامی شهر های ایران بر اساس4،3و5  رقم کدپستی، کامل­ترین بانک اطلاعاتی شماره­های همراه اول و ایرانسل را، در اختیار کاربران محترم قرار داده و با در اختیار گذاشتن یک نقشه­ی کامل به تفکیک مناطق، شامل کدپستی تمامی مناطق شهرهای بزرگ، ارسال انبوه این شیوه را به راحت ترین شیوه ممکن امکان پذیر کرده است.

از مهم­ترین مزایای ارسال به کدپستی می­توان به:

– یافتن مشتریان جدید

– افزایش مشتریان دائمی

– هدفمند بودن تبلیغات و پرهیز از ارسال کلی و بی‌هدف

– کمترین هزینه و بیشترین بازدهی

– ثبت شدن نام مجموعه­ی شما در ذهن مخاطب با ارسال برنامه ریزی شده

– مراجعه مردم منطقه در صورت نیاز داشتن به محصول شما با خدمات شما، با پیش زمینه آشنایی پیامک

و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

فرض کنید فردی یک رستوران یا بوتیک را در یکی از مناطق تهران افتتاح می­کند این فرد در دنیای امروز و با این سرعت و حجم انبوه تبلیغات و رقبای فراوان، اگر بعد از افتتاح مغازه همین‌طور بنشیند و به امید آمدن مشتری­های جدید دست روی دست بگذارد، و به احتمال بسیار زیاد، مدت خیلی زیادی دوام نخواهد آورد و کمتر از دو سال مجبور به تعطیلی مغازه خواهد شد و یا در بهترین حالت اگر مغازه برای خودش باشد، در یک حالت بخور نمیر و بدون رشد، در یک وضعیت ثابت و یکسان، درجا خواهد زد. اما در صورتی که فرد کمی اهل بلندپروازی و جذب مشتری بیشتر و خواهان گسترش کسب و کار خود باشد، برای معرفی شغل خود تلاش بسیاری خواهد کرد. بیایید بررسی کنیم و ببینیم این فرد برای معرفی کسب و کار خود چه نوع تبلیغاتی می تواند انجام دهد؟

۱- ساخت و پخش تیزر تلویزیونی

۲-اجاره بیلبورد

۳- تبلیغات در فضای مجازی

4- ساخت و پخش تراکت

۵- تبلیغات در مجله‌ها

۶- راه اندازی کمپین

۷- تبلیغات انبوه پیامکی

سایر شیوه های تبلیغاتی در این نوع مشاغل از اهمیت بالایی برخوردار نیستند به همین خاطر نقاط قوت و ضعف این نیروها می‌پردازیم: در مورد ساخت و پخش تیزر تلویزیونی و راه اندازی کمپین، باید گفت این شیوه­ها اگر با بودجه بسیار بالا و در بالاترین کیفیت اجرا شوند و با هدف پخش و تبلیغ حداکثری مورد استفاده قرار بگیرند، هنوز هم بسیار جذاب و تاُثیرگذار هستند و بارها ثابت شده که با استفاده از این شیوه‌ها یک برند بی نام و نشان در مدت بسیار کم نام محصول و یا خدمات خود را در سطح جامعه بسیار مشهور کرده و حتی بسیاری از تکیه کلام‌ها و با اتفاقات آن کمپین، به صورت خودجوش و یا دهان به دهان در بین مردم می‌چرخد و باعث دیده یا شنیده شدن اسم آن برند می‌شود؛ و به طبع در بین جامعه‌ی گسترده و میلیونی می‌تواند مخاطب هدف، بزرگی را به سمت خود هدایت کند.

اما همانطور که اشاره شد، این شیوه از تبلیغات باید بسیار گسترده صورت بگیرد تا آن تاثیر مدنظر را بر روی جامعه داشته باشد و معمولاً در 99% همواره یک بوتیک، رستوران یا یک فروشگاه لوازم خانگی توان صرف این هزینه کلان را در مقیاس‌های بزرگ ندارد و شاید اصلاً برای یک مغازه یا مجموعه‌ی تک شعبه‌ای، به این حجم گسترده از تبلیغات انتخاب مناسبی نباشد اما در مورد پخش تراکت و تبلیغات در نیازمندی‌ها، آگهی‌ها و مجلات هم باید گفت، حتی تا ۱۰ سال پیش هم این شیوه از تبلیغات، (نه در حد ۲۰ یا ۳۰ سال پیش) بازخورد و نتایج خوبی به دنبال داشت و به علت ساده بودن گوشی‌های تلفن همراه و گسترش کمتر اینترنت، مخاطب با دریافت تراکت یا جستجو در آگهی نامه‌ها محصول یا خدمات مورد نیاز خود را پیدا می‌کرد؛ ولی اجاره و اکران تبلیغ در بیلبوردها چه در گذشته، چه اکنون و چه در آینده به خاطر حضور همیشگی و اجباری انسان‌ها چه به صورت روزانه و چه به صورت هفتگی و با توجه به نوآوری هایی که بعضاُ در شکل اجرای آن ها صورت می‌گیرد ( البته این تغییرات به نسبت تغییر دوران و تکنولوژی بسیار کم و حداقلی است) یکی از تبلیغ های جذاب برای معرفی محصول یا خدمات است.

اما باید توجه داشت که این شیوه هم در تعداد بیشتر و نصب در نقاط مختلف یک منطقه موثر بوده و در بین مخاطبان فراوانی دیده خواهد شد اجاره بیلبورد ها بسته به جایگاه و اندازه آنها معمولا بین ۳۰ تا ۳۰۰ میلیون متغیر است و بعد از تبلیغات تلویزیونی و اجرای کمپین‌های بزرگ از گران‌ترین نوع تبلیغات است. اما در مورد تبلیغات در صفحات مجازی و تبلیغات پیامکی، هردو از موثرترین و جدیدترین شیوه های تبلیغاتی و بازاریابی هستند و اگر این دو با یکدیگر ترکیب شوند، از قدرت بسیار زیادی برای جذب مخاطب برخوردار خواهند بود.

همچنین در قیاس با شیوه های قبلی با کمترین میزان هزینه بیشترین بازدهی و معرفی را از نظر تعداد افراد خواهد داشت. البته وقتی از هزینه کم صحبت می کنیم، بعضی ها انتظار دارند با ۵۰۰۰۰ تومان شارژ و ارسال به ۲۰۰۰ نفر تلفن آن‌ها از زنگ فوری به مرز انفجار برسد و به سودهای کلان و عجیبی دست پیدا کنند! و بسیاری از افرادی هم که با اصول و مبانی اولیه تبلیغات آشنایی ندارند، با همین تصور و با انجام حداقل هزینه در تبلیغات پیامکی یا مجازی به این نتیجه می‌رسند که این شیوه‌های تبلیغاتی هیچ نتیجه‌ای ندارد و کلاً عطای تبلیغ را به لقایش می­بخشد. این مواجه­ی کوته فکرانه و کودکانه و بدون پشتوانه و برنامه­ریزی با این نوع تبلیغات، غالبأ  با شکست مواجه می­شود و فرد مورد نظر این ذهنیت ناقص و اشتباه خود را به اطرافیان هم تسری می­دهد.

در حالی که برای تبلیغات انبوه پیامکی یا مجازی، شما در ابتدا باید زیر ساخت­های لازم برای این کار را آماده کنید و با تعیین کردن بودجه­ ی مناسب و تبلیغ گسترده در حد منطقه­ ی خود، محصول یا خدمات خود را به ساکنین آن محل معرفی کنید.

برای اطلاع بیشتر از راهکارهای تأثیرگذار در تبلیغات پیامکی و شیوه­های نوین در بازاریابی پیامکی به این مقالات در همین سایت مراجعه کنید.

در تبلیغات منطقه­ای پیامک، شما باید این نکته را مدنظر قرار دهید که در آن منطقه به صورت نرمال افراد در سنین و سطوح متفاوتی زندگی می­کنند؛ یعنی در یک منطقه­ی مشخص ما تعداد زیادی نوجوان، جوان، میانسال و سالمند داریم تحصیلات و جایگاه افراد هم به همین گونه است. یعنی افراد مختلفی از بی سواد تا تحصیلات سطح دکتری در کنار هم زندگی می­کنند. هدف از بیان این موارد این است که شما برای اینکه بتوانید بازخورد خوبی از منطقه­ ی مدنظر داشته باشید، باید ارسال شما در تعداد بالا و شامل کل ساکنین منطقه باشد، مخاطب هدف شما از بین این افراد گسترده تبلیغ پیامکی شما را مشاهده کرده و به معرف کننده­ی محصول یا خدمات شما تبدیل می­شود.

به عنوان مثال اگر منطقه­ای 000/100 نفر جمعیت داشته باشد با ارسال به 2000 نفر اول می­توان ارزیابی کرد، که این شیوه تبلیغ موثر بود یا نه!

چرا که امکان دارد بسیاری از مخاطبین خوب مجموعه ­ی شما در تعداد بعد از 000/50 نفر قرار گرفته باشند و شما با یک تبلیغ ناقص امکان آشنایی آن فرد با مجموعه­ی شمارا مسدود می­کنید.

سامانه  سورناتاپ با تفکیک دقیق مناطق همراه اول و ایرانسل و با ذخیره­ی هوشمند ارسال­های شما، این امکان را فراهم آورده تا هر کاربری بتواند ارسال­های انبوه خودرا به مرور و با تقسیم کردن به چند بخش انجام دهد، بدون اینکه مخاطبی پیام تکراری دریافت کند.

برای خرید پنل پیامکی سورناتاپ و ارسال هدفمند به کدپستی، همین الان و با چند کلیک ساده می­توانید اقدام کنید.

ارسال پیامک به مشاغل مختلف کشور:

ارسال sms به بانک اطلاعاتی مشاغل به صورت تخصصی، شاید بهترین و هدفمندترین شکل تبلیغ در ارسال پیامک انبوه باشد به خصوص برای مشاغلی که برای آن­ها ارتباط با هم‌صنفان خود و با مشاغل مرتبط از اهمیت بالایی برخوردار است و تبلیغات عمومی برای کار تخصصی‌شان یا هیچ کاربردی ندارد و یا بسیار کم بازده است این نوع از مشاغل همیشه از قدیم به دنبال یافتن بانک اطلاعاتی مشاغل مرتبط با خود بوده و در شرکتی یا مجموعه می توانست اطلاعاتی از قبیل آدرس، ایمیل و تلفن ثابت مشاغل مرتبط با حوزه کاری خود را جمع آوری کند با ارسال ایمیل، ارسال رزومه به صورت پستی و یا تماس تلفنی محصولات یا خدمات خودش را معرفی کرده و اگر سیستم یکپارچه و مدونی در این رابطه داشت از بسیاری از رقبای خود پیشی می­گرفت و بر اساس همین نیاز در یکی دو د­هه­ی قبل و با درک این نیاز در بین مشاغل شرکت ها و افراد زیادی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مشاغل مختلف کرده و آن‌ها را در قالب یک دفترچه یا کتاب قطور، در اختیار صاحبان انواع مشاغل کشور قرار می‌دادند.

اما با ظهور سامانه های ارسال پیامک تحولی عمیق در شیوه های بازاریابی و ارتباط با مشاغل مرتبط شکل گرفت. شرکت‌های ارسال پیامک که در ابتدا سامانه‌های خود را برای ارسال sms به مشتریان هر مجموعه‌ای و ساکنین مناطق و شهرهای مختلف ایران را طراحی کرده بودند و غالب تبلیغات پیامکی صرفاً جنبه اطلاع رسانی و تبلیغات کلی برای عموم مردم داشت. کم کم بنا به درخواست مشاغل مختلف کشور در رابطه با یک اطلاعاتی تخصصی مربوط به شغل‌شان شروع به جمع آوری و راه اندازی امکان ارسال پیامک به اصناف کردند.

این شیوه از اطلاع­رسانی، در صورت صحیح بودن اطلاعات آن بانک مربوطه، قوی‌ترین، هدفمند‌‌ترین و سریع‌ترین نوع تبلیغی بود که تا آن دوران شکل گرفته بود و هنوز هم ظهور شبکه های متعدد اجتماعی همچون اینستاگرام، تلگرام و واتساپ و‌..‌. منسوخ نشده و جایگاه خود را حتی با ترکیب امکان‌های نوظهور در شبکه‌های اجتماعی تثبیت و ارتقا داده است. البته به علت استقبال فراوان مشاغل از این شیوه‌ی تبلیغاتی، شرکت‌های فراوانی صرفاً به خاطر سودجویی و نان به نرخ روز فوری، با ارائه بانک‌های اطلاعاتی غلط و شماره های بی‌ربط به مشتریان خود با عنوان بانک مشاغل تخصصی، بسیاری از افراد را از این شیوه فوق‌العاده تبلیغاتی ناامید کردند.

گرچه باید به این نکته اذعان داشت که هیچ شرکتی، در هیچ حالتی نمی تواند ادعای ۱۰۰٪ صحیح بودن بانک های اطلاعاتی خود را داشته باشد و کاربر پنل پیامکی هم، همیشه هنگام استفاده از این سامانه ها باید این واقعیت را بپذیرد. چرا که در یک  جامعه ۷۰ میلیونی همچون ایران و تنوع گسترده‌ای از مشاغل که در سراسر کشور وجود دارد هیچ وقت نمی توان به این اطمینان دست یافت.

به عنوان مثال در یک بانک اطلاعاتی 000/000/7 نفری، نمی‌توان پیش‌بینی کرد در زندگی هر فردی چه اتفاقاتی می افتد و چه جا به جایی ها صورت می­پذیرد. ممکن است فردی که امروز شماره­ی او به عنوان یک منشی ثبت می­شود، هفته بعد در یک آرایشگاه کار کند و یا فردی که امروز سوپرمارکت دارد، دو ماه بعد اقدام به افتتاح یک رستوران کند. برای همین، آدم­های حرفه­ای همیشه این ضریب خطا در مشاغل مختلف، مدنظر قرار می­دهند و هیچ وقت انتظار بازخورد 100% ندارند. اما این ضریب خطا، تحت هیچ شرایطی هیچ وقت نباید بیشتر از 30یا 40% باشد، چرا که در صورت خطای بیشتر، آن بانک اطلاعاتی دیگر ارزش چندانی ندارد و باید به روزرسانی شود. البته این تغییرات در مشاغل مختلف یکسان نیست و تفاوت­های آماری بسیاری دارد.

به عنوان مثال ضریب خطا در مشاغلی مانند جامعه­ی پزشکان و مهندسان بسیار کمتر از جامعه­ی شغلی رستوران داران، آرایشگاه­ها و پوشاک است. چرا که وقتی فردی در شغلی مثل پزشکی یا مهندسی، 10 یا 12 سال برای گرفتن مدرک تخصصی مرتبط و تثبیت جایگاه خود تلاش کرده، به راحتی این شغل خود را رها نمی­کند تا یک کله­پزی یا دوچرخه فروشی افتتاح کند. برای همین، اگر خود فرد به دلایل شخصی شماره­ی همراه خود را تغییر ندهد، معمولأ تغییری در شغل و تخصص او صورت نمی­گیرد و به همین دلیل اگر بانک تخصصی این مشاغل از ابتدا اشتباه نبوده باشد، کمترین میزان خطا و اشتباه را خواهند داشت.

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که چندان با عموم مردم در ارتباط نیستید و محصولتان را به صورت عمده و تخصصی به فروش می­رسانید؛ ارسال sms به بانک­های تخصصی، بهترین و سریع­ترین شکل بازاریابی و کشف مشتریان جدید، برای حرفه­ی شماست. به عنوان مثال فردی که کارخانه­ی تولید آجر دارد، بهترین مخاطب، محصولش فروشگاه­های مصالح ساختمانی و انبوه سازان و پیمانکاران ساختمان، در سرتاسر کشور است که می­تواند با نوشتن یک متن جذاب تبلیغاتی، توجه افراد زیادی را به محصولات خود جلب کرده و مشتریان جدیدی بیابد که در صورت عدم ارسال پیامک شاید هیچ وقت با آن­ها ارتباط برقرار نمی­کرد.

و یا افرادی که کارگاه تولید پوشاک، کیف، کفش یا مانتو را دارند، با ارسال به بانک اطلاعاتی فروشگاه­های مرتبط با حوزه­ی کاری خود در سرتاسر کشور، می­توانند فروش یا تولید خود را چند برابر فروش خود کنند.

این نوع از مثال­ ها را فردی می­تواند در حوزه ­ی ارتباطات شغلی خود تصور کند و نیازی به زیاده گویی نیست.

به طور کلی می­توان گفت که مشاغل مختلف کشور، در صورت داشتن زیر ساخت مناسب تولیدی و پاسخگویی، از طریق تبلیغ و ارسال انبوه پیامک به مشاغل مرتبط با خود در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه می‌توانند به بیشترین بازدهی و سود برسند. ( حتماً قبل از ارسال انبوه پیامک، مقالات مرتبط با نحوه درست نوشتن پیامک تبلیغاتی و اصول و راه‌کارهای تاثیرگذار در این رابطه را درهمین سایت مطالعه کنید) تجربه نشان داده است که افراد مختلفی با ارسال sms هدفمند در حوزه‌ی کاری خودشان و با میانگین هزینه ۲ تا ۱۰ میلیون تومان، به سودهای چند میلیونی و گاه چند میلیاردی رسیده‌اند. چرا اگر فردی به عنوان مثال 000/200 نفر در سرتاسر کشور پیامک ارسال کند و در بدبختانه‌ترین حالت، فقط ۱۰ نفر مشتری خوب و قوی از لحاظ خرید و سفارش پیدا کند چند برابر هزینه تبلیغ خود را در قالب سودهای مختلف به دست خواهد آورد.

نیازی به مقایسه و تشریح هزینه‌ی این نوع از تبلیغ با تبلیغات بیلبوردی و تلویزیونی نیست که بر همگان واضح و مبرهن است که تفاوت هزینه، بدون اغراق یک فاصله‌ی کهکشانی است. سورناتاپ بدون اغراق و با گواه بر لیست متعدد و فراوان بانک اطلاعاتی مشاغل خود اگر نگوییم قویترین بانک مشاغل کشور را جمع ­آوری و در اختیار کاربران خود قرار داده، بی شک یکی از بهترین و کم نظیرترین آنها را در بین کل سامانه­ های پیامکی ارائه داده است و این شاید مهمترین نقطه خوب این سامانه پیامکی باشد این مجموعه با در اختیار داشتن نزدیک به 000/000/8 شماره مشاغل مختلف و تخصصی در سرتاسر کشور، که در طول سال‌ها با زحمات فراوانی جمع‌آوری شده و همچنین با به‌روزرسانی‌های هر ساله آن، سعی کرده است همیشه بهترین و کامل‌ترین اطلاعات مشاغل را در اختیار کاربران خود قرار دهد، تا بتوانند به بازدهی مورد نظر، در تبلیغ و معرفی محصول با خدمات خود برسند.

چرا که اگر کاربر با ارسال تخصصی و مداوم خود به نتیجه مطلوب برسد و از بازدهی خود راضی بوده و این شیوه از تبلیغ را با متن­های جذاب مختلف در طول سال‌ها تداوم خواهد بخشید و این موقعیت یک رابطه و سود دو طرف خواهد بود. برای خرید پنل پیامکی سورناتاپ با بانک مشاغل تخصصی، همین‌جا کلیک کنید یا به بخش مربوطه مراجعه فرمایید.

ارسال به دفتر تلفن:

هنوز بعد از گذشت قریب به 12 سال از به وجود آمدن سامانه‌های ارسال sms، افراد بسیاری هستند که از این شیوه اطلاع رسانی خبر ندارند و فکر می‌کنند کسانی که پیامک انبوه اطلاع‌رسانی با تبلیغاتی ارسال می‌کنند، به مخابرات مراجعه کرده و از آن طریق پیامک دلخواه خود را ارسال می کنند. با این ذهنیت آن‌ها برای اطلاع‌رسانی به مشتریان خود و ارسال مثلاً لیست قیمت، موجودی کالا، اضافه شدن خدمات جدید و خبرهایی از این دست، از طریق گوشی و با یک سیم کارت معمولی اقدام به ارسال پیامک می‌کنند. هر سیم کارت در هر دقیقه با این پیش فرض که تمامی شرایط آنتن و ترافیک‌ پیامکی خطوط، در بهترین حالت خود باشند، تنها ۳۰ تا ۴۰ پیامک را می تواند ارسال کند و در بسیاری از موارد خطاهایی هم مواجه است.

همچنین حداکثر ارسال پیامک با سیم‌‌کارت، در هر شبانه روز ۵۰۰ عدد می باشد. حالا تصور کنید شرکت یا مغازه10000 شماره داشته باشد و این برای کسی که با دسته‌بندی‌های کوچک به این تعداد باید ارسال sms کند، چه کابوس وحشتناکی می‌تواند باشد. اما سامانه سورناتاپ، این امکان را فراهم می‌کند تا در مجموعه‌ای بتواند پیامک دلخواه خود را بدون محدودیت کاراکتر به هر تعداد از مخاطبین در کمترین زمان ممکن ارسال کند.

به عنوان مثال شما می‌توانید 10000 پیامک را به صورت یکجا و در کمتر از ۲ دقیقه به مخاطبین خود ارسال کنید.  سورناتاپ بخشی را با عنوان دفترچه تلفن در سامانه خود طراحی کرده که در این قسمت کاربران می‌توانند شماره مخاطبین خود را در هر تعدادی که باشد و به صورت نامحدود در اشکال مختلف وارد سامانه کنند و در موقع نیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام مهم خود را به اطلاع آنها برسانند.

در قسمت دفترچه تلفن سامانه سورناتاپ، شما می‌توانید شماره مخاطبین خود را به روش دستی و یک به یک، کپی از متن؛ به عنوان مثال اگر شماره‌های خود را در یک متن word ذخیره کرده باشید و بارگذاری از طریق اکسل به شیوه انبوه و یکجا انجام دهید همچنین در صورتی که نام و نام خانوادگی مخاطبین خود را وارد کرده باشید، سورناتاپ این امکان را به وجود آورد تا هنگام ارسال پیامک انبوه، هر یک از مخاطبین شما با نام و نام خانوادگی خود پیام شما را دریافت کنند. این فرایند در هنگام ارسال به صورت اتوماتیک صورت می‌پذیرد و نیاز به هیچ تنظیمی از طرف کاربران نمی‌باشد.

به عنوان مثال مخاطب پیامک مورد نظر را به این صورت دریافت می‌کند: کامران عالی همت فروشگاه قله شمارا به افتتاح دومین مجموعه­ی تخصصی آفرود و کوهنوردی دعوت می نماید. نشانی:—- تلفن:—

همچنین درصورت وارد کردن تاریخ تولد و ازدواج مشتریان، سورناتاپ به صورت اتوماتیک، حتی در صورت خاموش بودن سامانه و سیستم شما، در روز تولد یا ازدواج مورد نظر به صورت اتوماتیک، پیام تبریک شما را به آن‌ها ارسال خواهد کرد. در بخش دفتر تلفن سورناتاپ، شما می‌توانید مخاطبین خود را گروه بندی کرده تا در هنگام ارسال به راحتی بتوانید با تفکیک گروه‌ها برای هرکدام پیام ویژه و اختصاصی مربوط به خودتان را ارسال کنید. به عنوان مثال هر مجموعه می تواند، مخاطبین خود را در گروه‌های جوانان، میانسالان و سالمندان و یا بر اساس تاریخ ورود به مجموعه همچون مخاطبین ۱۳۹۹ مخاطبین ۱۴۰۰ ، مخاطبین ۱۴۰۱ و غیره دسته‌بندی کنند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، هر مجموعه می‌تواند با خلاقیت خود در نوشتن پیامک و ارتباط مستمر با مشتریان و مخاطبین خود، در به دست آوردن سود بیشتر و جذب مشتری دائمی بسیار موفق باشند. به عنوان مثال رستوران ها می توانند با تبلیغ غذاهای متفاوت خود، در روزهای مختلف نام رستوران خود را در ذهن مخاطب تثبیت کنند و کاری کنند که فرد مورد نظر در صورت فکر کردن به غذا، به یاد رستوران آن‌ها بیفتد. فروشگاه‌های پوشاک می‌توانند با اعلام حراجی‌های تابستانه یا زمستانی‌ خود، موج بزرگ از خرید و گرایش‌ها را در مجموعه خود ایجاد کنند. آژانس‌های هواپیمایی می‌توانند تخفیفات و تور‌های هیجان‌انگیز جدیشان را به مشتریان دائمی خود یادآوری کنند و در کمترین زمان ممکن، تعداد خدمات خود را چند برابر کنند.

چنانچه در شغلی به فراخور موقعیت، محصولات و یا خدمات خود می‌توانند با مشتریان خود در ارتباط باشند و علاوه بر ارسال sms تبلیغاتی خود، با ارسال تبریک تولد و ازدواج و یا تبریک عید ها و مناسبت ها با ایجاد یک حس خوب و اثرگذار، به مخاطب خود اعلام کنند که همیشه به یاد او هستند و این گونه در ذهن او جاودانه شوند. برای دریافت سامانه سورناتاپ با شماره ارسال اختصاصی، همین­جا کلیک کنید و یا از طریق واتساپ با کارشناس فروش، در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *